9 April 2017

Video Muzik Pilihan : Siti Nurhaliza - Bimbang (2004)

Assalamualaikum dan salam sejahtera


Video muzik pilihan kali ini adalah daripada Dato Siti Nurhaliza dengan lagu berjudul Bimbang. Lagu Bimbang merupakan original sound track bagi filem Ada Apa Dengan Cinta. Persembahan ini adalah pada tahun 2004, iaitu 13 tahun yang lalu.

Sebelum kita memberi komen , jom lihat video dari awal sampai habis  !




Komen :-
Pertama , aku rasa terbuai-buai apabila mendengar nyanyian beliau. Setiap sebutan sangat jelas dan seketul-seketul. Bila kita dengar, kita rasa puas dengan setiap sebutan. Mengenai muzik iringan , mungkin boleh diperbaiki tetapi ianya sudah cukup memandangkan vokal yang ada adalah yang terhebat.
Susah untuk mencari penyanyi baru sebegini di Malaysia ketika ini. Satu dalam seribu. Sekali lagi aku nak beritahu, aku terbuai-buai. Bila mana DCT menyanyi, kita dapat rasa apa yang dirasakan dalam dirinya. Tentang lagu itu. Selain itu , menyanyi sambil senyum? Cantik sungguh beliau ketika ini dan sepertinya tak di makan usia. Sekarang pun masih cantik.
 Sekian.


Nota kaki : 
Rindu nak tengok Dato Siti Nurhaliza masuk Anugerah Juara Lagu. Mungkin kalau pada edisi 2002 , lagu Nirmala menang juara keseluruhan serta pada edisi 2003 , lagu Badarsila masuk ke akhir, keputusan beliau mungkin berbeza. 
Read more ...

Alam Pekerjaan vs Alam Belajar



Assalamualaikum dan salam sejahtera



Beberapa hari ini , aku rasa sangat letih. Letih dari segi kurang tidur. Dalam jangka masa seminggu yang lalu , ada beberapa hari yang aku tidur lewat iaitu tidur pada pukul 4 pagi dan bangun pada pkul 7. Berapa jam sahaja yang ada untuk aku tidur?
Semuanya adalah gara-gara assignment yang bertimbun-timbun. Untuk pengetahuan anda semua , sekarang adalah di minggu yang ke 5 daripada 14 minggu dalam semester kali ini. Di waktu sebeginilah banyak kerja-kerja diberikan , kuiz, presentation dan juga persembahan perlu dilaksanakan.
Sememangnya seronok waktu belajar , sebab kita dapat rasa bagaimana menjadi pelajar. Selain itu , ianya sangat berbeza berbanding ketika sedang kerja. Pengalaman aku berpraktikal pada bulan Februari telah mengajar aku bahawa menjadi seorang pekerja adalah sangat susah kerana kena bangun awal , menempuh traffic jammed, kemudian balik lambat. Sememangnya ia pengalaman ngeri yang akan aku hadapi kelak.
Jadi , aku harap di masa sedang belajar ini , aku dapat memanfaatkan keseronokan yang takkan dapat diterima lagi apabila sudah masuk ke alam pekerjaan. Macam semester ini , dlam seminggu hanya ada satu hari sahaja yang kelas bermula awal pagi , hari yang lain bermula di sebelah petang dan membolehkan aku bangun lambat.

Sekian. 
Read more ...